Keresés a blogban

Reggelik – mini sajtos croissant és cappuccino

Sokat gondolkodtam, hogy egyáltalán betegyem-e a blogba ezt a reggelit, mert olyan egyszerű és mindennapos, hogy azt gondoltam nincs helye itt. De miközben készítettem, már rutinból kattogtattam a gépemet, és fotóztam a fázisokat. Ezért, ha már megörökítettem, akkor akár írhatok is róla…
Ez a fajta reggeli, az egyik örök favoritom volt/lesz. A cappuccino, nálam amúgy is alapelem a nap indításánál, amihez gyakran megkívánok valamilyen péksüteményt. Ha nem töltöttem fel este a kenyérsütő-gépet, és nem programoztam be, hogy reggelre megdagassza nekem az „akármilyen tésztát”, akkor marad a bolti vajas-leveles tészta. Nincs ezzel semmi gond, bár nem rajongok a bolti félkész dolgokért, a leveles tészta az egyik olyan dolog, amit én is használok, mert rengeteg vesződséggel és idővel jár az elkészítése házilag.
Legtöbbször édes croissant szoktam készíteni, de most valami sósra vágytam, és a hűtőben ráleltem egy darab gruyère sajtra…


Hozzávalók (2 személyre):

· 1 csomag vajas-leveles tészta (Tante Fanny)
· 10 dkg gruyère sajt
· 1 tojás
· 2 adag espresso kávé (a saját ízlésnek megfelelő fajta)
· 2 dl. tej (3.6%)
· cukor, fahéj v. kakópor

Elkészítése:

1. A tésztát kiveszem a csomagolásból, és egy enyhén lisztezett deszkára kifektetem.
2. Egy késsel, hat egyforma nagyságú négyzetet vágok belőle, majd a négyzeteket átlósan átvágom, így kapok egy tucat egyenlőszárú háromszöget.
3. A háromszöget magam elé fektetem a csúcsával lefelé. Az alsó csúcsát magam felé húzom/nyújtom, miközben a tetejét lefogom.
4. Lenyomom, hogy a csücsök letapadjon, majd egy kicsit megsózom, és egy kevés reszelt sajtot szórok a tésztára, és fentről lefelé, görgetem/feltekerem a tésztát (aki akarja, kifli alakban be is hajlíthatja).
5. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe teszem őket, megkenem felvert tojással.
200 fokra (hőlégkeverésnél 180-190) előmelegített sütőben, 20 percig sütöm.













A klasszikus olasz cappuccino összetétele, és arányai, egyharmad espresso kávé, egyharmad forró tej, és egyharmad tejhab. Összmennyisége, nagyjából 2 dl.
Nálam, ez így készül. A lefőzött kávét megcukrozom, majd a kis nyeles tejforralómban felforralt tejet, egy botturmixal felhabosítom (mivel nincsen „hiperszuper” gőzölős kávégépem). Az edényből, a habot visszafogva egy kanállal, ráöntöm a kávéra a tejet, ezután a kanállal rászedem a tetejére a kemény habot. Aki akarja, megszórhatja a hab tetejét kakaóporral, vagy őrölt fahéjjal.

Tippek:

Természetesen édesen is készíthetjük a croissant-t. Sajt helyett megtölthetjük, nutellával, vagy lekvárral, túróval, esetleg sűrűre főzött vaníliapudinggal.

Elkészítési idő: 30 perc
Költségek: összesen 1200Ft.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!