Keresés a blogban

Shepherd's pie Gordon Ramsay módra


Kaptam egy kis darált bárányhúst és fel kellett használnom, mert nem akartam lefagyasztani. Ahhoz kevés volt, hogy egy jó adag kebabot vagy ilyesmit készítsek belőle. Törtem a fejem mi legyen vele, aztán a tévében Gordon Ramsay éppen shepherd's pie-t (pásztorpitét) készített valamelyik műsorában. Így nem kellett tovább gondolkodnom a bárányhús sorsán...

Hozzávalók (2 személyre):

. 30 dkg. darált bárányhús (lapocka v. comb)
. 1 közepes fej hagyma (kb. 10 dkg.)
. 1 közepes sárgarépa (kb. 10 dkg.)
. 2-3 gerezd fokhagyma
. 2 ek. sűrített paradicsom
. 2 tk. worchestershire-szósz
. 1 tk. felaprított friss kakukkfű
. 2 tk. felaprított friss rozmaring
. 1,5 dl. száraz vörösbor
. 2 dl. alaplé
. 60-70 dkg. burgonya
. 2 tojás sárgája
. 7 dkg. parmezán
. olívaolaj
. só, bors

Előkészületek:

A hagymát és a répát a reszelő nagyobbik lyukán lereszelem, a fokhagymát finomra reszelem.
A zöldfűszereket felaprítom, a parmezánt lereszelem.
A burgonyát megpucolom, felkockázom, és sós vízben felteszem főni.

Elkészítés:

1. Egy nagyobb serpenyőben (vagy wokban) olívaolajat hevítek és beledobom a darált bárányhúst. Kifehéredésig pirítom.
2. Hozzáadom a lereszelt hagymát, répát és fokhagymát, majd sózom borsozom. Tovább pirítom.
Meglocsolom a worchestershire-szósszal, a serpenyő közepén félrehúzom a húst és megpirítom a sűrített paradicsomot. Elkeverem.
3. Felöntöm a borral, hozzáadom a zöldfűszereket és addig forralom, míg az összes bor el nem fő.
4. Ezután aláöntöm az alaplevet, és azt is elfőzöm belőle, kb. 6-8 perc alatt.
5. Egy akkora „jénaiba” töltöm a bárányragút, hogy félig megtöltse az edényt.
A közben megfőtt burgonyát még forrón összetöröm, sózom, borsozom, beleütöm két tojás sárgáját és hozzáadom a parmezán felét, majd alaposan elkeverem.
6. A krumplipürét a ragú tetejére halmozom egyenletes vastagságban - én úgy szeretem, ha fele-fele a hús/krumpli aránya, de ízlés szerint lehet változtatni -, a tetejét megszórom a parmezán maradékával majd egy villával kissé összeborzolom a krumpli és sajt réteget.
7. Az edényt a 190-200 fokra (hőlégkeverés) melegített sütőbe teszem 18-22 percre. Addig sütöm míg a krumpli kissé megemelkedik mint egy szuflé és a sajt aranybarnára pirul a tetején.

A sütőből kivéve, egy kicsit hagyjuk pihenni, mielőtt tálaljuk.
Frissen elkészítve az igazi, de jól letakarva egy-két napig eláll a hűtőben. Sütőben, lefedve újramelegíthető.
Nem csak bárányhúsból készíthetjük el, hanem darált sertés- vagy marhahúsból is (cottage pie).
Remek, ízletes-fűszeres bárányragú, a finom krémes krumplipürével a tetején, friss ropogósra pirult parmezánréteggel... mit is mondhatnék? Talán röviden fogalmazva, Gordon Ramsay szavaival, „this is fucking delicious!”.
Egy palack Sangiovese Di Romagna-t bomtottam fel ehhez az ételhez, és a főzéshez is ezt használtam.

Elkészítési idő: 50 perc
Költségek: kb. 870 Ft./adag
Bor: 1190 Ft
.

A szokásos fázisfotók helyett most inkább nézzük magától a mestertől az elkészítés lépéseit.


6 megjegyzés:

  1. Na :) szerinted nálam mi lesz a következő poszt????

    VálaszTörlés
  2. csak nem shepherd's pie???:))) össze kellett volna hangolni, és egynapon kitenni:))

    VálaszTörlés
  3. Honnan találtad ki? :)
    Nem tudtam, hogy te is! :)

    VálaszTörlés
  4. Hú, ezt megcsináltam én is, még nyár elején, és nagyjából ugyanígy jött az ötlet; valami jó vasárnapi ebéden gondolkoztam vendégeknek, amikor elémkerült GR műsora, és épp ezt készítette. :)
    Remek étel valóban, nem utoljára készült nálam.
    Jó ötlet kicsit belekeverni a parmezánt a krumpliba, én nem tettem, nekem nagyon megszáradt a tetején.

    VálaszTörlés
  5. ehran
    én lekövettem ramsay mozdulatait, mondván biztos nem véletlenül csinálja, - ha megfigyeled a videon, ő villával felborzolja kicsit a felszínét mielőtt a sütőbe teszi- és így abszolút nem lett egységesen kérges a teteje:)

    VálaszTörlés
  6. nmlss0:13

    Köszi, csodás (volt)!! :)

    VálaszTörlés

rólam/about me

Nem vagyok profi séf csak egy festőművész. Ezen kívül lelkes foodie és amatőr szakács, kinek szenvedélye a gasztronómia. Régi vágyam volt, hogy egyszer majd írok egy szakácskönyvet, de sajnos ez idő nem jött még el. Így helyette elindítottam ezt a blogot amiben megmutathatom a kedvenc receptjeimet, gondolataimat az ételekről, alapanyagokról és főzésről.

I'm not a professional chef just an artist. In addition I'm a foodie and amateur cook who has a passion for gastronomy. I've desired to write a cookbook some day for a long while but unfortunately it hasn't come true yet. I've been writing this blog instead wherein I can show you my favourite recipes and give my ideas about the meals and cooking.

szerzői jogokról

A blogban megjelenő receptekre, írásokra, és fényképekre, a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik. Azokat, a szerző engedélye nélkül, közzétenni tilos!